tirsdag 12. mars 2013

11 dager til Odaaaaa kommer!

Ja beklager for at jeg er så sinnsykt dårlig til å skrive på bloggen jeg vet det, men det får bare være. Det aller gøyeste skjer om nøyaktig 11 dager, for da kommer mamma og pappa og Odaaa og besøker meg! Endelig, ettersom det nå har passert over 7 måneder, og nærmer seg 8. Det skal bli helt herlig å tilbringe 2 uker med dem!

Ja det har gått 2 uker siden jeg kom hjem fra turen til sør nå, så kanskje på tidet å fortelle dere litt om turen. Det var helt fantastisk! Nå kan jeg faktisk si at jeg har vært på verdens ende, og verdens sørligste by. Byen heter Ushuaia, og er hovedstaden i den sørligste provinsen her i Argentina, og da også  verdens sørligste by.

I Ushuaia er det veldig lite forskjeller i årstidene, men de har litt da. Vi dro dit da det var "sommer", men det stoppet oss jo ikke av oppleve at det snødde om kvelden. Personlig storkoste jeg meg med å fryse meg ihjel, for jeg savnet kulden skikkelig før jeg dro. Allikevel var det en dag der det var sol og vi gikk i bare genser. I Ushiuaia dro vi på det som var det verste fengselet i Argentina, nettop på grunn av kulden, vi gikk turer, dro til en isbre, dro på båttur og så gjorde vi sånn der at du slenger deg fra tre til tre (på spansk heter det tiroleza), det var veldig gøy.

Etter det dro vi til en by litt lenger nord som heter El Calafate. Denne byen er kjent for isbreene sine, i dette området ligger de største isbreene i Argentina. Vi dro til den mest kjente, og den fineste, og på den fikk vi også gått tur på, som var uforglemmelig. Dagen etter dro vil til en bitteliten annen by slappet av og dro på båttur. Det var en skikkelig fin båttur, for vannet var fra en isbre, og fargen var helt turkis og båten dro mellom isflakene som lå i vannet, var skikkelig fint. den siste dagene dro vil litt opp i fjellene, andesfjellene, for å dra på ridetur. Det kommer jeg aldri til å glemme! Alt i alt hadde jeg en utrolig fin tur sammen med de andre studente :D

Helgen som kommer tror jeg at jeg skal dra til Rosario for å besøke Nora(fra tyskland) og Rosa(fra Sveits), det blir veldig koselig, det er så lenge siden jeg har sette dem nå!

Ellers så gleder jeg meg hver eneste dag til mamma og de kommer, teller sekunder altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar