søndag 4. november 2012

3 maaneder

Idag har det gaatt tre maander i familien allerede! Det gaar saa fort, og naa mangler det bare en maaned igjen paa skolen foor sommerferien begynner. Det skal bli skikkelig herlig med ferie. En merker ogsaa at sommeren kommer for naa er det aldri kaldt lenger, en gaar nesten aldri med mer klaer en en t-skjorte, og den siste uka var det rundt 30 grader, sa jeg klager ikke!

Denne uka etter Iguazu har vaert veldig bra! Jeg har hatt det veldig gøy med klassekameratene mine, og de ser endelig en liten fremgang i spansken, kan faktisk ha en samtale!

Denne uka dro jeg til Santa Fe, nabobyen i naboprovinsen, for denne uka begynte alle som skal begynne på universitet på et sånt forberedelseskurs som du en må gå på for å kunne ta eksamenen for å komme inn på universitet, det er jammen ikke lett! Så nå begynner dem alle å bli ganske så stressa! Heldigvis er det ikke så mange som drar så langt vekk! De fleste skal studere i Santa Fe som betyr at de vil bli boende her :D

Fredag dro jeg med hun andre norske jenta til huset til en venninne av henne hvor vi grillet på taket, veldig koselig. Endte opp med at en fra klassen kom også. Det var veldig hyggelig å ta meg med, og jeg likte folka veldig godt.

Idag altså lørdag dro jeg til huset til Mazzu, i klassen, hun flyttet der for bare noen uker siden og først nå var det ferdig så vi hadde en slags innflyttningssammenkomst, med noen i klassen og en til. Det var utrolig koselig! Vi spiste asado, hørte på musikk og bada i badebassenget under stjernehimmel, veldig bra!

Imorgen blir det første norske måltidet (Ja jeg ventet så lenge med å lage mat, og det har jeg skikkelig dårlig samvittighet for.) Jeg skal lage lapskaus :P for dem ville ha noe skikkelig norsk og jeg kom ikke på noe annet. Og så skal jeg lage sjokoladekake, jeg tror jeg blir stående på kjøkkenet hele dagen :P

Oppdaterer snart, Tuva

1 kommentar:

  1. Haha, åå, lykke te med middagen, du må gi di et godt inntrykk av den norske maten :D Og eg misunne deg syykt for at dåkkår får sommer nå! Her hjemma begynne d å bli skikkelig kaldt og guffent :( hmpf

    SvarSlett