søndag 3. februar 2013

Jul

Ja dette blir jo egentlig litt rart og skrive hvordan jul gikk i februar men jaja. Jul var helt greit her, de hadde ikke så veldig mange spesielle ting som var annerledes feiret enn i norge, men det ble allikevel veldig annerledes fordi de feirer jul veldig lite, i forhold til oss iallefall. Det var liksom litt sånn hipp som happ, moren for eksempel var på selve julaften for å kjøpe gaver og for å kjøpe maten! Det var liksom ikke noe spesielt på dagen den 24.

Jeg på selve dagen stod jeg opp dro til byen for å betale noe i banken, og da jeg kom hjem var det ingen hjemme i huset, faren min på jobb, moren min og handlet og søstrene mine begge hadde sovet hos venninner og var ikke kommet hjem enda(noe jeg synes var skikkelig rart da det faktisk var julaften).

Slo på tven, men det var ingen julefilmen eller juleprogrammer eller noen ting, som også var snodig. Kl 6 på kvelden begynte vi å rydde huset, la oss også merke at da hadde ingen dusja enda, eller kledd seg, huset stod på hodet og maten var ikke ferdig, og da jeg spurte moren min når gjestene skulle komme, sa hun at hun ikke visste og at de kom da de var klare. Så dere kan jo forestille dere at det var skikkelig rart.

Vi begynte vel å spise i 11 tiden, all maten var kald, som var rart, til og med kaklkunen som vi spiste hel var avkjølt, merkelig. Kl. 12 var det liksom festen begynte, da skålet vi med sjampagne og de fyrt opp raketter (minnet mer om nyttårsaften) og etter dette gikk vi inn for å åpne pakkene. Pakkene lignet på våres, alt fra klær til bøker til mobiler til gitar, ja alt mulig. Og etter gavene var det liksom tid for å gp å feste, liksom, jeg var helt dau så jeg dro ingen steder, lillesøstera mi dro heller ingen steder for hun får ikke lov, men storesøstera mi dro til parken med vennene sine, kl 3, ikke heller veldig normalt i Norge.

Det rareste av det hele, var at det var utrolig varmt!! Det var helt sinnsykt varmt akkurat denne dagen, det var kvelende  og å være i sola kunne du bare glemme. På det meste passerte vi 45 grader, og på det varmeste i Argentina, det var i en by litt lenger nord, 60 grader! Jeg lå i bassenget og plasket en stund midt på dagen, men da jeg gikk ut var det jo bare å skynte seg inn med aircondition. Det var en opplevelse, vet ikke helt om det er det ultimate for meg da med så varmt på jul.

 Koste meg da oppi det hele :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar