onsdag 5. september 2012

Månedsskifte, helg og sommer

Det er september! Kan dere tror det? Det går fort!

Denne helgen var veldig fin. Det var de varmeste dagene vi har hatt så langt..desverre vet jeg ikke akkurat hvor varmt det var, men varmt var det! på fredagen var jeg dau når jeg kom hjem fra skolen så jeg sov siesta :D og så gikk jeg på kjemitimen min, jeg liker veldig godt kjemitimene, jeg har en hel lærer for meg selv og det er kjemi, så det er klart det er gøy:P Etterpå lærte vertsmoren min meg  lage taco, sånn som de lager den her, og det var selvfølgeig ingenting sånn som vi lager taco. Vi lagde lefsene hjemmelagd og så lagde vi en biffkjøtt blandingog så hadde vi oppi bittelitt salat, og så en type frukt som lignet på bønner (de var mørkelilla) og så laget vi guacamole som vi hadde inni. på utsiden lignet det vanlig taco men det smakte annerledes, men veldig godt. Fredag kveld var litt rar, jeg var hjemme alene med foreldrene mine siden søstrene mine var ute. Men det var koselig vi snakket og så så jeg den første filmen her nede på spansk og som jeg faktisk forstod! Så det var skikkelig mestringsfølelse, spansk tale uten en gang spansk tekst!

På lørdagen var jeg i sola på formiddagen og hjalp vertsmor med husarbeid. Senere etter lunsj mens de andre sov siesta dro jeg bort til huset til Nati for å holde Astrid med selskap for Nati hadde dratt ut av byen til en turnering. Vi satt utfor, og slappet av mens sola gikk ned og så gikk vi inn og farget håret mitt. Bare litt mørkere, var skikkelig nervøs, stolte ikke helt på Astrid :p men det gikk fint. Denne lørdagen var planen egentlig at vi skulle gå ut, men det ble ikke sånn. Når Nati kom hjem fra Rosario var hun trøtt, så det ble ikke noe av. Det plaget ikke meg så veldig mye, jeg var trøtt og en rolig kveld hørtes deilig ut. Planen endret seg allikevel igjen, når jeg kom hjem var huset fullt av vennene til lillesøsteren min, og de hadde verken tenkt å ha en rolig eller tidlig kveld :P men det var absolutt koselig.

På søndag formiddag ble det litt husarbeid og litt solslikking, før vi dro til et sted som heter Thompson, tror jeg. Thompson er et sted der det er en diger strand, noen discoer og en stor plen med en vei rundt uten biler, der en kan sykle eller stå på rulleskøyter. Det er veldig fint der, og det var veldig kjekt å være der når det var fint vær. Meg og Ara stod på rulleskøyter, sammen med alle barna :P Det var mye barn der når vi var der fordi det var ikke så sent og på en søndag, men de sa vi kom til å gå der mange ganger. Derifra dro vi rett til 20 årsdagen til en barndomsvenn av Lenu, det var veldig koselig, med hele familien hennes. Vi hadde en asado og bare slappet av ute på patioen.
Har noen bilder fra helgen som dere får her og på facebook, fordi det tar så lang tid å laste dem opp her ;)
 
Veldig lekkert bilde av meg og Ara som  står på rulleskøyter.

Det var det for idag..skulle gjerne lagt ut flere bilder..men for en eller annen grunn vil den bare laste opp et :/

Tuva


2 kommentarer:

  1. kult! d hørres ut som om du har det veldig fint, Tuva :) Håpe d komme bilde på facebook av håret! og gratulere me den spanske filmen :P eg e heilt sikker på at du allerede har forbedra deg kolossalt mye i spansken siden du kom! Snart e du ein ordentlig señorita española :D

    SvarSlett
  2. haha komme nok ikkje te aa legge ut bare av haaret men ska proeve aa faa lagt ut noen bilder! Sikkert litt, men eg foele dt gaar saa sakte. Haha faar naa se paa dt :P

    SvarSlett