tirsdag 28. august 2012

1 måned

Hei igjen, jeg vet at nå har det gått en stund uten oppdatering og jeg beklager. På søndag var det en måned siden jeg sa hade til mamma og pappa, og på mandag hadde jeg vært her i argentina i en måned og på mandag som kommer har jeg vært her hos familien i en måned. Det er rart at det har gått så lang tid allerede, det føles på en måte som om jeg har vært her veldig kort.

Jeg husker ikke helt hvor langt jeg har oppdatert, men jeg tror ikke jeg har oppdatert om helgen(?). Itillegg hvis dere ikke syns jeg forteller grundig nok om noe eller lurer på noe så er det bare til å legge det igjen i kommentarene så får dere det på neste innlegg ;)

Iallefall, denne helgen var jeg syk, altså forkjølet, men det stoppet allikevel ikke en fullpakket helg. Jeg er enda ikke frisk da og nå har jeg vært syk siden torsdag og det er veldig irriterende. Meen på fredag hadde jeg en veldig full ettermiddag, rett etter skolen dro jeg til en klubb for å se på en håndballtrening. Det så veldig gøy ut, jeg tror ikke jeg skal begynne da, for tidene var så teite. Enten rett etter skolen når vi spiser lunsj eller sent på kvelden sånn at jeg kommer hjem 12, og det er litt for seint i ukedagene. Etter det dro jeg til min første time med privatlærer i kjemi, hunj er en veldig hyggelig gammel dame. Hun ga meg mye lesestoff da! men heldigvis på engelsk, tar liksom lang tid hvis man skal oversette også. Så når jeg kom hjem i 8 tiden ble vertsmor litt streng og sa at jeg så forferdelig ut og ikke fikk lov til å bevege meg ut av huset før jeg følte meg bedre :P så fredag kveld ble jeg hjemme med Ara(lillesøsteren min), og lørdag formiddag også.

Senere på lørdagen gikk meg vertsforeldrene mine og Ara, først en tur til parken og så til sentrum for å kjøpe noen sko til Ara. På kvelden rundt 9 dro vi (familien utenom Ara) til Santa Fe(nabobyen over elven) for å spise middag hos noen venner. Meg og Lenu(storesøsteren min) hadde på oss litt vel fine klær for anledningen for på vei tilbake slapp foreldrene våre oss av hos en venninne av Lenu. Vi var der litt på et slags previa(eller vorsh), før vi tok taxi til bolichen(discoen). Vi gikk inn på discoen kl 2 og gikk ut igjen halv 7, så det ble veeldig sent, men det er visst normalt her, for det var stappfullt til vi gikk. Det var veldig gøy da, vi gikk til en liten boliche, så det var greit for meg som ikke er så erfaren men søsteren var ikke så fornøyd, for hun mener det finnes så mange bedre..menvi har vel nok av tid.

Så på søndag når jeg våknet rtil sist rundt 2 var huset fullt av gjester, selvfølgelig koselig men ikke akkurat ønskelig på et sånt tidspunkt, når en må vandre gjennom hele hust og si hei til alle før en kommer til badet...
Sånn er det hver søndag her fra morgen av og til rundt 4-5 er huset stappfullt av gjester som kommer for å spise søndagslunsjasadoen, altså grilllmat. Det tar nok litt tid før den er i blodet.

På søndagen hadde jeg i tillegg mye hjemlengsel og da er det ikke så behagelig å ha så mye folk rindt seg. Heldigvis fikk jeg en rolig ettermiddag og fikk snakket med familien i Norge, som var veldig deilig, trenger litt oppmuntring av og til.

Hadde også min første lille knipe med en av søstrene mine og det var helt forferdelig. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre uten dem her nede, jeg er fullstendig avhengig av dem. Og det var veldig ubehagelig å ha en dårlig stemning i huset, for det huset er jo allerede fremmed og det gjør det ikke akkurat bedre hvis det er forståelig. Men vi hadde en god prat sammen igår så nå er alt bedre. Men det får meg til å tenke hvor mye hun betyr for meg etter bare 3 uker eller så her, en blir fort knyttet til noen når en bor sammen.

Skulle gjerne også skrevet litt mer om byen og hvordan det er her, så skal prøve å gjøre det.
Igjen hvis dere hvil jeg sjal skrive om noe, si det!

Tuva

2 kommentarer:

  1. Jaa, nytt innlegg :P D e alltid så kjekt å lesa om kossen du har det og ka du drive me! Men haha, kem e d så komme på besøk kver søndag? bare random slekt og venner? og btw, hvis du aldri hadde "krangla" me søstrene dine hadde det ikkje vært et ekta søster-forhold ;)
    Gleeede meg te tors+fredag! God bedring så lenge,
    Stor klem <3

    SvarSlett
  2. stort sett familien men av og te venner av familien og..liksom soeskenbarnaa mine, tanten min og onkelen min og bestefaren..ja variere litt..ikke alltid like mange..
    nei det sant..men det ikke noe goey
    Takk<3

    SvarSlett